"Forbrugerformidlig fra A-Z" er rådgivningsforløbet for jer, der gerne vil have mig ved hånden fra start til slut. Sammen gennemgår vi jeres bæredygtighedsprofil, værdikæde og -indsatser, samt jeres eksisterende kommunikation, med henblik på at kortlægge nuværende og mere langsigtede optimeringspotentialer. På baggrund af det indledende møde, udformer jeg en handlingsplan for det videre forløb, og vi aftaler tidspunkter for sparring på og gennemlæsning af jeres nye materiale. Har I brug for hjælp til supplerende research, kan jeg også hjælpe her. Foruden jeres website og sociale medier, kan vi også drøfte evt. fysisk materiale, og rådgivningen kan også kombineres med tekstproduktion, såfremt I har brug for at outsource en del af arbejdet.
Den indledende gennemgang er for jer, der gerne vil have hjælp til at kortlægge optimeringspotentialerne i jeres kommunikation og værdikæde, men gerne selv (i hvert fald indledningsvist) vil stå for udførslen. Måske I står overfor at skulle have et nyt website eller at optimere det gamle? Eller måske I savner friske øjne på jeres kommunikation som helhed? Vi aftaler varigheden på vores møde i henhold til jeres behov, og som opfølgning herpå får I en udførlig handlingsplan fra mig med forslag til optimeringspunkter, anvendelig research, netværkskontakter mm. Der er mulighed for løbende tilkøb af enkelttimer til sparring, og gennemgangen kan også kombineres med tekstproduktion.
Gennemlæsningen er for jer, der har brug for dybdegående sparring på mindre kommunikations-elementer, såsom udvalgte undersider på jeres website eller produktbeskrivelser på jeres webshop. Rådgivningen tager udgangspunkt i et møde, hvor jeg lærer jeres indsatser lidt bedre at kende, hvorefter jeg kommenterer på og kommer med forslag til kommunikationen. Herefter tager vi et opfølgningsmøde og drøfter kommentarerne, så I er godt klædt på til det videre arbejde.
Kæmper I med at få sat ord på jeres bæredygtigheds-indsatser? Er I tvivl om, hvad I må skrive, og hvad der resonerer med målgruppen? Eller har I blot brug for at outsource opgaven? Uanset om I savner hjælp til at beskrive jeres visioner, materialevalg, produktion, certificeringer eller noget helt femte, er der hjælp at hente. Og savner I kritiske indlæg til jeres egen blog eller journal, kan jeg også være behjælpelig her.
Hvordan er man ansvarlig i sin forbrugerformidling? Hvad forventer forbrugeren? Hvad kan og må man sige? Og hvordan undgår man greenwashing? På denne 1/2-dags workshop dykker vi ned i, hvordan I, med udgangspunkt i jeres værdikæde, kan kommunikere jeres tiltag på ærlig og overbevisende vis. Workshoppen er oplagt for jer, der gerne vil uddanne en større del af teamet og skabe synergi på tværs. Workshoppen udbydes også i samarbejde med Sourcing House.
Når I ud til jeres målgruppe på Instagram? Ved I hvilket indhold, der taler til dem, og hvordan I kan fastholde deres opmærksomhed? Som noget ekstraordinært, tilbyder jeg 1:1 rådgivninger (fysisk såvel som online) om Instagram for ansvarlige virksomheder. Vi ser på balancen mellem business og bæredygtighedsformidling, og på oplagte content-typer til jeres målgruppe. På baggrund af vores møde udformer jeg en overskuelig tjekliste til jer, så I hurtigt kan komme videre med at producere spændende og konverterbart indhold. Efterfølgende sparring kan tilkøbes på måneds- eller timebasis.
Mangler I hjælp til en beslægtet opgave, der ikke lige figurerer på listen? Eller har I brug for en lidt anden model, end de nævnte? Så lad os se, om ikke vi kan finde en løsning, der passer lige præcist jeres virksomhed eller organisation.
Uanset, om det er virksomheden kernekommunikation eller jeres sociale medier, jeg skal omkring, lukker I mig uvilkårligt ind i maskinrummet - og det skal være en god oplevelse. Den gode rådgivning afhænger nemlig også af den gode kemi. Derfor tilbyder jeg 20 minutters gratis, indledende konsultation, så I kan få en fornemmelse af mig, og hvordan mine kompetencer kan bringes i spil hos jer.