Rådgivning

Kommunikationsrådgivning, forretningsudvikling og sociale medier for grønne virksomheder

Secondhand First er, som selvstændig virksomhed, funderet i et ønske om at hjælpe grønne virksomheder og forbrugere med at finde hinanden. 

Forhindringerne er selvsagt mange i en tid, hvor alle brander sig bæredygtigt; selv den mest ansvarlige virksomhed kan have svært ved at gøre sig både synlig og troværdig. Men der er hjælp at hente.

I Secondhand First rådgiver jeg først og fremmest virksomheder om deres bæredygtighedskommunikation og deres forretningsmæssige ansvar – set med den kritiske forbrugers øjne. Alt for mange virksomheder underkender nemlig forbrugerens tilbøjelighed til slet ikke at handle, hvis information mangler. Og den manglende information kan i værste fald betyde, at man, utilsigtet eller ej, får lovet for meget – eller slet ingenting. 

Men hvor ved jeg så det fra? Jo, meget af min tid er dedikeret til at arbejde aktivt med og for forbrugeroplysning. Jeg er dagligt i tæt dialog med kritiske forbrugere, der fremsender eksempler på, hvordan mangelfuld kommunikation gør dem i tvivl, og gennem foredrag, paneldebatter, blogindlæg og meget, meget mere forsøger jeg, sammen med dem, at kvalificere de spørgsmål og krav, man kan stille til virksomheder, der hævder at arbejde for og med bæredygtighed.

På den måde er jeg ret unikt positioneret ift. at spille både virksomheder og forbrugere stærke i en tid med tiltagende bevidsthed. Og mit ydelseskatalog rummer derfor også alt fra kommunikationsrådgivning, forretningsudvikling og faglige workshops til forbruger-orienterede foredrag og oplysningssamarbejder via mine kanaler.  

 

Rådgivning for virksomheder

Kommunikationsrådgivning

fra 4.450 kr. ex. moms

Er I troværdige? Får I lovet for meget eller fortalt for lidt? Alt for mange virksomheder underkender forbrugerens tilbøjelighed til slet ikke at handle, hvis kommunikationen ikke spiller. Kommunikationsrådgivningen hos mig er også kendt som et "bæredygtigheds-tjek", hvor vi gennemgår virksomhedens storytelling og tiltag på tværs af platforme (website, sociale medier mm.), som set med den kritiske forbrugers øjne. Sammen kortlægger vi både kortsigtede og langsigtede optimeringer, og rådgivningen kan strikkes sammen som enten engangsydelse, eller et længere forløb. De blinde kommunikationsvinkler afslører ofte muligheden for nye tiltag og/eller driftsoptimeringer.

Instagram-tjek

fra 3.750 kr. ex. moms

Når du ud til din målgruppe på Instagram? Du ved, de der brugere, der rent faktisk interesserer sig for dit budskab og som du reelt kan salgskonvertere på? Og ved du, hvordan de teknisk set kan finde dig? Min erfaring fortæller mig, at 9 ud af 10 virksomheder slet ikke får det optimale ud af Instagram, kontra den tid de investerer i at producere indhold. Derfor tilbyder jeg også dybdegående 1:1 rådgivninger om Instagram, hvor vi først og fremmest gennemgår jeres profil som den ser ud nu; og på baggrund af vores møde udformer jeg en simpel tjekliste til jer, så I hurtigt kan komme videre med at producere spændende og konverterbart indhold. Efterfølgende sparring kan tilkøbes på måneds- eller timebasis.

Rådgivning om influencer-marketing

fra 1550 kr. ex. moms

Overvejer I at bruge influencers i jeres markedsføring? Mange virksomheder er nysgerrige på eller bruger allerede influencers, uden at være skarpe på, hvilken storytelling, de ønsker, og hvilken værdiskabelse, de egentligt er ude efter - og så har vi slet ikke været inde på de regler, man gerne skal kende. I værste fald opstår der misinformation omkring produktet eller virksomheden, fordi rammerne ikke er tydelige. Og det koster jer både tid, penge og troværdighed, der ellers kunne gå til at udvikle endnu flere grønne tiltag. Jeg kan både hjælpe med at kortlægge potentielle influenter, samt hjælpe med at gennemgå allerede indhentede tilbud fra f.eks. agenturer, så I får mest value for money.

Rådgivning for influenter

1:1 Rådgivning om bæredygtighedskommunikation & -kampagner

Kommer snart

Foredrag & Workshops

Instagram- & blogsamarbejder