Rådgivning

For virksomheder og organisationer

I Secondhand First rådgiver jeg først og fremmest mode- og livsstilsvirksomheder om CSR, bæredygtighedskommunikation og deres formidlingsmæssige ansvar – set med den kritiske forbrugers øjne. 

  

Jeg kan bla. hjælpe jer med:

– Kortlægning af jeres CSR-indsatser, forretningsmodel og værdikæde
– CSR-kommunikation i øjenhøjde og vejledning i henhold til gældende lovgivning
– Certificeringsrådgivning, herunder hvordan de må anvendes i jeres markedsføring
– Letforståelige og fyldestgørende materialebeskrivelser
– Målrettede forbrugeroplysningstiltag

… Og meget, meget mere.

Med et solidt overblik over de rapporter, der udgår fra relevante myndigheder, brancheforeninger, NGO’er og forskningssektoren, og med godt 16.000 bevidste og kritiske forbrugere på linjen via sociale medier, har jeg en dybdegående forståelse for, hvad der forventes og hvad, der kan lade sig gøre. Og derfor tør jeg også være ambitiøs på jeres vegne. 

Lyder det spændende? Så tag et kig nedenfor.

 

TG2 kopi
I det tilfælde, at I har brug for hjælp til produktionshåndtering, leverandørsamarbejder eller rådgivning om samme, har jeg et tæt samarbejde med Sourcing House ApS, hvor jeg også er tilknyttet som ekstern konsulent.

Ydelser

CSR-rådgivning & forbrugerformidling

fra 22.450 kr. ex. moms

Er rådgivningsforløbet for jer, der ønsker hjælp til udformningen af jeres CSR-strategi og forbrugerrettede CSR-kommunikation. Sammen kortlægger vi jeres indsatser, eventuelle blinde vinkler, dokumentationsbehov og jeres eksisterende kommunikation, med henblik på at identificere nuværende og mere langsigtede potentialer.

Certificeringsrådgivning

fra 2.850 kr. ex. moms

Ønsker I hjælp til at gennemgå konkrete certificeringer og deres relevans for jer? Eller er I i tvivl om, hvordan konkrete certificeringer må benyttes i jeres forbrugerrettede kommunikation? Så er dette rådgivningen for jer. Har I brug for støtte i selve certificeringsprocessen, kan jeg i øvrigt formidle kontakt til Sourcing House ApS.

Workshop om bæredygtighedskommunikation

Pris på forespørgsel

Hvordan er man ansvarlig i sin formidling? Hvad forventer kunden/forbrugeren? Hvad kan og må man sige? Og hvordan undgår man greenwashing? På denne 1/2-dags workshop dykker vi ned i, hvordan I, med udgangspunkt i jeres værdikæde, kan kommunikere jeres tiltag på ærlig og overbevisende vis. Workshoppen er oplagt for jer, der gerne vil uddanne en større del af teamet og skabe synergi på tværs. Workshoppen udbydes også i samarbejde med Sourcing House.

Kommunikations-rådgivning: Indledende gennemgang

fra 8.450 kr. ex. moms

Den indledende gennemgang er for jer, der gerne vil have hjælp til at kortlægge optimeringspotentialerne i jeres digitale og/eller fysiske, forbrugerrettede CSR-kommunikation. Sammen gennemgår vi jeres samlede, eksisterende kommunikation, værdisæt, CSR-indsatser, markedsføringslovens betingelser for etiske og miljømæssige påstande samt jeres dokumentationsbehov, så I kan kommunikere højt, tydeligt, troværdigt og sandfærdigt.

Kommunikations-rådgivning: Gennemlæsning af enkeltelementer

fra 5.450 kr. ex. moms

Gennemlæsningen er for jer, der har brug for dybdegående sparring på mindre kommunikations-elementer, såsom udvalgte undersider på jeres website eller produktbeskrivelser på jeres webshop. Sammen gennemgår vi jeres eksisterende kommunikation, værdisæt, relevante CSR-indsatser, markedsføringslovens betingelser for etiske og miljømæssige påstande samt jeres dokumentationsbehov.

Tekstproduktion

fra 5.450 kr. ex. moms

Kæmper I med at få sat ord på jeres CSR-indsatser? Er I tvivl om, hvad I må skrive, og hvad der resonerer med målgruppen? Eller har I blot brug for at outsource opgaven? Uanset om I savner hjælp til at beskrive jeres visioner, materialevalg, produktion, certificeringer eller noget helt femte, er der hjælp at hente. Og savner I kritiske indlæg til jeres egen blog eller journal, kan jeg også være behjælpelig her.

Fandt du ikke det, du ledte efter?

Så lad os se på det

Mangler I hjælp til en beslægtet opgave, der ikke lige figurerer på listen? Eller har I brug for en lidt anden model, end de nævnte? Så lad os se, om ikke vi kan finde en løsning, der passer lige præcist jeres virksomhed eller organisation.

Vil du have 20 minutters gratis konsultation?

Vi afklarer mulighederne sammen

Uanset, om det er virksomheden kernekommunikation eller jeres sociale medier, jeg skal omkring, lukker I mig uvilkårligt ind i maskinrummet - og det skal være en god oplevelse. Den gode rådgivning afhænger nemlig også af den gode kemi. Derfor tilbyder jeg 20 minutters gratis, indledende konsultation, så I kan få en fornemmelse af mig, og hvordan mine kompetencer kan bringes i spil hos jer.