Blogsamarbejder

For grønne virksomheder og organisationer

Jeg vægter oprigtige, ærlige og transparente samarbejder, og både som samarbejdspartner og læser kan man være forvisset om, at jeg kun takker ja til et samarbejde, jeg kan stå 100% inde for.

Et blogsamarbejde inkluderer et indledende møde/interview, research, tekstproduktion, fotografering, revision, redigering samt eksponering på Instagram. Samarbejderne kan udformes og målrettes på et væld af måder, men jeg annoncerer i hovedreglen ikke på Instagram, uden at der også foreligger et uddybende blogindlæg. 

Arbejder du aktivt med genbrug og/eller bæredygtighed, eller har du på anden vis en humanitær profil, er der sandsynligvis et rigtigt god udgangspunkt for at arbejde sammen.

Om min proces skal du dog vide:

      • At jeg kun indgår et limiteret antal betalte blogsamarbejder om året. Selvom jeg kun beskæftiger mig med virksomheder, produkter og tiltag, der har et tydeligt bæredygtighedsfokus, kommer vi ikke udenom, at overforbrug er overforbrug. Jeg vægter derfor en samarbejdsfrekvens, der giver mine læsere tid til at spørge ind og overveje, og jeg vægter ligeledes, at alle samarbejder skal indeholde et tydeligt element af forbrugeroplysning. Som virksomhed eller organisation får du til gengæld også en længerevarig eksponering hos læseren, hvor dit budskab ikke drukner i andet reklameindhold.
      • At jeg, når en virksomhed henvender sig, spørger ind til f.eks. materialer, arbejdsforhold, lønniveauer, transport, emballering, holdbarhed, reparationsmuligheder, kollektionsfrekvenser og meget, meget mere. Spørgsmålene, og dermed beslutningsgrundladet for at indgå et samarbejde, afhænger af branche og produkt. Jeg kræver ikke perfektion, men jeg stiller høje krav til transparens.
      • At jeg ikke modtager PR-gaver mv. som betaling for mit arbejde; jeg får lønkroner for mine arbejdstimer, som jeg betaler skat af. Er der noget, jeg har brug for, køber jeg det selv for min løn. Det, mener jeg, er den mest oprigtige og ikke mindst bæredygtige udveksling.

Pris på forespørgsel.

Lyder det interessant? Så er du meget velkommen til at kontakte mig på tanja@secondhandfirst.dk

Udtalelser

"Tanja har den fineste sans for at portrættere virksomheder. Vi blev mødt med interesse og engagement, samt en stor viden om bæredygtighed, hvilket også gør hende troværdig for sine samarbejdspartnere og følgere. Hun er en blæksprutte indenfor kommunikativt arbejde, og man kan mærke at hun brænder for de bæredygtige brands, hun giver sig i kast med. Det startede som et lille samarbejde, som langt fra er slut endnu."
"Tanja var et af vores første influencersamarbejder hos Matter. Da jeg spottede Tanjas univers, var jeg ikke i tvivl om, at det ville være et godt og autentisk match. Hos Matter arbejder vi med bæredygtig investering af pension, og det er altafgørende for os, at vi finder troværdige samarbejdspartnere at markedsføre os med for at skabe tillid og nå ud til den rigtige målgruppe. Det fandt vi bestemt i Tanja.

Tanja er ikke bare punktlig og imødekommende, hun er virkelig dygtig til det, hun laver. Man kan tydeligt fornemme, at Tanja har en baggrund indenfor forskning, for hun er utroligt god til at sætte sig ind i komplekse emner og derefter formidle det videre på en fin, forståelig og attraktiv måde. Udover Tanjas stærke formidling, fandt vi et rigtig godt match mellem vores målgruppe og Tanjas følgere/læsere. Så det er bestemt ikke sidste gang, vi arbejder sammen. Jeg kan varmt anbefale et samarbejde med Tanja til andre bæredygtige brands - store som små."
"Fra start har Tanja mødt TAKT med en oprigtig nysgerrighed, engagement og passion, hvilket gør hende en fornøjelse at samarbejde med. Foruden en stor viden om bæredygtighed, produktionsmetoder og ansvarlighed – både miljømæssig og socialt, så har Tanja også en formidabel evne til at kommunikere - både visuelt og i det skrevne ord. Et samarbejde som vi er meget glade for, og som forhåbentlig først rigtigt er begyndt."